不爽SMS

今天早上就收到了我老板的SMS。一看到就不爽。

他:Please do the working plan for XXX and submit next week for discussion.
我:I think we better discuss first before i proceed to do the planning.
他:You do the planning first.
我:Why cannot we do the discussion first?
他:I am very busy, by the way, you should have idea on how to do it.

真的是去死,我看到都很生气。结果,我就开始了。

我:Okay, i will try to do first. I also wanna to discuss with you about my sales quota which is not realistic at all.
他:Why? Last year do XXX, this year should be more than that.
我:But this year economic not good. do you have any idea on how to do it?
他:Hardwork and creative.
我:Hardwork and creative will not make any impact to the figure which is not realistics.
他:There is always an opportunity if there is hardwork and creative.
我:Never mind, no point for me to say anything. i will discuss with you again next time.

真的是很想打人。今年的sales quota多了1.33倍,那里有可能做到。结果,我一SMS完,我就出去叫我的屋友出外午餐的时候帮我买一份报纸,我要开始找工了。祝我好运!

32 comments:

DiaAnE said...

speechless... think you better start hunting for jobs now lar.. :P

HansonLi said...

我支持你
你一定會找到更好的工作
加油

SIMMY said...

DiaAnE
ya dee loh...have to do so dee..sien sien sien...

hate to find job..

HansonLi
哈哈,我希望如此哦!

Jooh said...

good luck!:)

SIMMY said...

焕景*jooh*
谢谢哦!
新年快乐哦!

Ed said...

Hardwork & Creative XD
你老板回復你的Sms也很creative XD
啊哈
也幫不到什麼忙,
只能說,工作加油啦 =D

SIMMY said...

Edmond
哎哟,打工的就是这样的!

Jeff YiFong aka 蜜蜂王子 said...

炒他優魚吧

你會找到更加好的工作的~~

幸福王子 said...

大大力kam他。rfrf

splashmilk said...

現在醬的行情,你老板還真的是沒人性也,有點太超過了,醬子來逼人到墻角。

Joel,约珥 said...

都叫你就、快点换工的咯
以你的能力是肯定行的。

Anonymous said...

haha..come la...we work 2gahtger...haha

Chi Leong said...

买报纸找工
这招很高明哦

SIMMY said...

蜜蜂王子
哈哈,我也希望如此。

幸福王子
我还真想这么做。

splashmilk
他look down我嘛!大它的便。

Joel~ jehoyah is god
哈哈,谢谢哦!

KK
haha..you job not ngam me dee.

That My Goal
这边都是买报纸找工的!

凯雯,凯馨 said...

何不把它当成挑战,让他大跌眼镜。
然后才辞职。
=)

小虫 said...

lol~ 的确是很气人叻~

辛苦你了~怪不得你要换工啦!

SIMMY said...

凯雯,凯馨
哈哈,那么我会很吃亏哦!

嘉CacinG進
就是说咯,这种人很sien的。

冒牌周武王ΨomsΨ said...

我也不爽!

~珊姑娘~ said...

我来祝福你!
吉人自有天相,你会找到好工作的^^

十六 Keaton said...

好!祝福你早日找到份好工作
早日脫離這個惡毒老板!!

Kaijun said...

冲动固然不好,但你做得很好!哈哈哈哈哈~随缘~

said...

忍一下咯~~

现在找工很难咯~~

加油~~

SIMMY said...

❤oms❤Ψ
哈哈,谢谢你的不爽!

~珊姑娘~
不需要太好,只要工钱一样就可以了!

十六夜真人
可能明天就找到了。

凯俊
这样是好还是不好呢?


希望能够忍忍忍!

Anonymous said...

你的老板竟然以sms 来讨论公事??
感觉上没有诚意。。。。

开始找工,祝你好运!!

Vincent Cho said...

你跟老板的对话都这么直接吗?@@

SIMMY said...

sock peng
哈哈,就是说咯。我本来是说回到公司才讲,哪里知道,他竟然一直回复我的SMS。浪费我的时间而已!

Vincent Cho
这已经算是很含蓄了。如果是面对面的话,那个才是最直接的。我的人都是这样的。

我是贝比 said...

wa..你老板好够力。。别把这种无聊人放在心上,加油哦

SIMMY said...

我是贝比@baby
没有办法,我的命苦!

迷迭香 said...

in sales line ah....
whether u meet the quota or not, the next one is surely higher than the present!!
hate it... but no choice >.<'

SIMMY said...

迷迭香
是的,没有选择,这永远没完没了。

~无名小扬~ said...

walao,酱烂的老板都有。。
早一点炒他又鱿鱼算了。

anyway.. good luck in find finding a better job la ^^

SIMMY said...

~失眠中的小黑"扬"~
哈哈,然后,你请我做工,好吗?